Buy Me a Coffee at ko-fi.com

Monday, January 27, 2014

008/365 Matryoshka

I have a set of 5 Russian dolls. People are generally amazed to see the last one which is very, very tiny.

Today, I even have a French quote to go with my picture.
It comes from the movie, "Les poupées russes": "J'ai repensé à toutes les filles que j'avais connu, avec qui j'avais couché, ou même que j'avais seulement désiré. Je me suis dit qu'elles étaient comme des poupées russes. On passe sa vie entière à jouer à ce jeu-là, on est curieux de savoir qui sera la dernière, la toute petite qui était cachée depuis le début dans toutes les autres. On ne peut pas l'attraper directement, on est obligé de suivre un cheminement. Il faut les ouvrir l'une après l'autre en se demandant à chaque fois « Est-ce que c'est elle la dernière ? »"

Translated in English it means: "If I think about all the girls I've known or slept with or just desired, they're like a bunch of Russian dolls. We spend our lives playing the game dying to know who'll be the last, the teeny-tiny one hidden inside all the others. You can't just get to her right away. You have to follow the progression. You have to open them one by one wondering, "Is she the last one?" "
Life is a process, everything is like searching to catch the last Russian doll.
Find us on Google+

No comments:

Post a Comment